MAKERS
UDT호이스트
Quality Certified in Germany Export 95% of products to the world
호이스트 제조 36년. 유럽 인증, 특허, 장비도입, 불량률 최소화 등 품질 관리에
가장 많은 투자를 하며 세계로 수출하는 기업이다.
36 years of hoist manufacturing! It is a company that exports to the world by investing the most in quality management such as European certification, patent, equipment introduction, and minimization of defect rate.
UDT 호이스트는 스페이스롤러, 호이스트, 체인블록, 레버블록, 전동 호이스트, 수동 호이스트, 윈치 등의 제품을 디자인 설계부터 생산, 판매까지 원스톱 서비스로 제공하는 글로벌 기업이다. 생산되는 제품의 95%는 세계 각국에 수출되고 있다. 메인시장은 독일, 프랑스, 영국, 스페인, 캐나다, 미국, 러시아, 한국, 일본, 인도네시아 등이다. 1986년 설립돼 1999년부터는 레버블록, 체인블록 및 기타 제품을 출시하고, 2002년에는 전기 호이스트 생산을 시작, 2020년에는 공장 3층 높이를 증축했다. 현재 2만 제곱미터 규모에 150명의 직원이 근무하고 있다.
Global exporter such as Europe, North America, and Asia
UDT Hoist is a global company that provides products such as space roller, hoist, chain block, lever block, electric hoist, manual hoist, and winch as a one-stop service from design to production and sales. Ninety-five percent of the products produced are exported to countries around the world. The main markets are Germany, France, the United Kingdom, Spain, Canada, the United States, Russia, Korea, Japan, and Indonesia. It was established in 1986 and launched lever blocks, chain blocks and other products from 1999, began production of electric hoists in 2002, and expanded the height of the factory’s three-story factory in 2020. Currently, 150 employees are working at 20,000 square meters.
메인 제품은 레버블록과 체인블록이다. 독일 TUV사에서 CE, GS 인증을 받았다. 발명특허 6개, 실용신형특허(State Intellectual Property Office of the P.R.C) 19개를 취득했으며, 중국 상품검사국 및 CQC상품 품질 인증센터에서 ISO9002국제품질체계인증을 받았다. 특히 UDT 호이스트의 제품 디자인 및 연구개발은 업계에서 선두로 꼽히고 있다. 전동체인호이스트를 조기 개발해 단상, 삼상 모두 생산 가능한 업체 중 하나이기도 하다. 회사의 모든 공정은 국제기준에 따라 검사 및 설계해 품질이 우수하고 검수가 체계적으로 이뤄지고 있다.
Lever block and chain block certified in Germany
The main products are lever blocks and chain blocks. It received CE and GS certification from TUV in Germany. The company acquired six invention patents and 19 practical new patents from State Intellectual Property Office of the P.R.C, and received ISO9002 national product quality system certification from the China Product Inspection Bureau and the CQC Product Quality Certification Center. In particular, UDT Hoist’s product design and research and development are considered leading in the industry. It is also one of the companies that can develop electric chain hoist early and produce both single-phase and three-phase. All processes of the company are inspected and designed in accordance with international standards, with excellent quality and systematic inspection.
UDT 호이스트의 가장 큰 경쟁력은 낮은 불량률이다. 부품 생산에 있어 품질 관리를 가장 중요하게 생각하기 때문이다. 각 공정에서 발생하는 불량률을 최소화하기 위해 노력하며, 고객에게 최우수 제품을 전달하는 것이 최종 목표다. 최근 몇 년간은 기술 개선, 신규 장비 도입 및 우수 인재 양성에 집중하고 있다. 좋은 품질은 괄목할 만한 성과로 이어졌다. 미국 PWI사와 협력하여 납품과 품질을 개선한 결과 매출 10만불에서 100만불로 4년 만에 10배의 매출을 달성했다. 또 다른 경쟁력은 세련되고 사용이 편리한 디자인이다. 창의적인 디자인에 무게도 가벼워서 휴대가 용이하다. 이러한 품질과 디자인 강점으로 국내 및 해외 고객에게 인기가 많다.
Strong Quality & Design…10 fold growth in sales in four years
The biggest competitive advantage of UDT hoists is the low defect rate. This is because quality management is the most important thing in producing parts. The final goal is to minimize the defect rate occurring in each process and deliver the best product to customers. In recent years, it has focused on improving technology, introducing new equipment, and fostering outstanding human resources. Good quality has led to remarkable achievements. As a result of improving delivery and quality in cooperation with PWI company in the United States, it achieved 10 times the sales in four years from $100,000 to $1 million. Another competitive edge is its sophisticated and easy-to-use design. It is easy to carry because of its creative design and light weight. With these quality and design strengths, it is popular with domestic and foreign customers.
회사는 ‘품질로 승부를 가리고, 시장 개척으로 성장하고, 믿음으로 동반자를 구하고, 성실로 협력하고, 관리로 효율을 높인다’는 이념을 바탕으로 성장하고 있다. 또한 어떤 어려움에도 이겨내는 의지와 용기를 모토로 한다. 최근 코로나로 인한 해운 및 원자재 가격 대폭 인상으로 제품 원가가 계속 상승하고 있지만, 모두가 힘든 시기라 여기며 서로 이해하고 협력하기 위해 노력 중이다. 소비자 부담을 줄이기 위해 가격 인상폭을 최대한 줄이고 원자재 확보에 최선을 다하고 있다. 신제품 개발을 위해 지속적인 시장 조사도 하고 있다. 기존고객 및 최종 소비자 관련 정보들을 토대로 시장에서 필요한 제품사양을 수집, 종합하여 개발 및 연구한다. 최근에는 수년간의 연구를 거쳐 ‘0부하 레버블록’을 출시할 예정이다. 더불어 올해는 중국 내수시장을 개척하며, 전기 호이스트 개발에 더욱 집중하겠다는 목표다.
Releasing Zero Load Lever Block, Planning for Electric Hoist Development
The company is growing based on the ideology of “deciding the outcome with quality, growing through market development, finding partners with faith, cooperating with sincerity, and increasing efficiency through management.” It is also based on the will and courage to overcome any difficulties. Although product costs continue to rise due to the recent sharp increase in shipping and raw material prices due to Corona, everyone considers it a difficult time and is trying to understand and cooperate with each other. In order to reduce the burden on consumers, the company is doing its best to reduce price hikes as much as possible and secure raw materials. It is also conducting continuous market research to develop new products. It collects, synthesizes, develops, and researches product specifications necessary in the market based on information related to existing customers and end consumers. Recently, it is planning to release ‘0 load lever block’ after several years of research. In addition, the company aims to develop electric hoists by pioneering Chinese domestic markets this year.
글 _ 허뢰 크레텍 해외마케팅팀 계장 / 번역 _ 이효섭 크레텍 해외마케팅팀 부장 / 진행 _ 장여진