MAKERS
일본 타카기
Injection Molding Irrigation Equipment with a Precision of 1/1000 of a Millimeter
Takagi
일본 대표 관수기기 브랜드 타카기. 1961년 설립돼 가정용 원예용품과 정수기, 관수용품 및 금형사업 분야로 잘 알려져 있다.
Takagi, is a leading Japanese manufacturer specializing in irrigation equipment. Established in 1961, it is well-known for its products in the household gardening, water purifier, irrigation supplies, and mold business sectors.
타카기는 수도꼭지 일체형 정수기 ‘물공방’으로 유명하다. 1979년 물이 나오는 방식을 5가지로 바꿀 수 있는 ‘노즐 파이브’ 급수 노즐을 출시하며 관수용품 시장을 개척해왔다. 관수용품 중 호스릴 ‘나노 넥스트’는 타카기 대표 상품으로 잘 알려져 있다. 1961년 규슈 최초로 플라스틱 사출 성형용 금형제조를 시작했으며, 현재까지 8,500개 이상 금형을 제조해왔다.
First mold manufacturer for plastic injection molding in Kyushu
Takagi is known for its all-in-one faucet-integrated water purifier, ‘Mulgongbang.’ In 1979, it introduced the ‘Nozzle Five’ water nozzle, which can change the water output in five different ways, leading the way in the irrigation supplies market. Among its irrigation products, the hose reel ‘Nano Next’ is recognized as Takagi’s flagship product. Since 1961, Takagi has manufactured over 8,500 molds as the first plastic injection mold manufacturer in Kyushu.
최근 인기를 모으고 있는 타카기 제품으로는 박스타입 호스릴과 터프기어 메탈 노즐이 있다. 호스릴 BOXY NEXT(RC1220GY7, RC1330GY7)는 햇빛으로부터 호스를 보호하는 커버가 포함된 박스 타입의 관수 호스릴이다. 호스 수납창을 제외하고는 풀 커버제품. 3개의 부품으로 구성된 프레임으로 깔끔한 형태를 갖췄다. 커버 좌우 롤러가 호스 수납창에서 꺼내고 감는 것을 원활하게 해준다. 비틀림을 방지하는 나선형 구조가 특징이며, 표면이 매끈하다. 특히 호스끼리 달라붙는 현상을 줄여주는 ‘트위스터 호스’를 채택했다. 또 노즐 홀더 및 손잡이가 있어 휴대가 편리하다. 4종 물분사 노즐 패턴으로 유량 조정이 가능하다. 분사기노즐 제품으로는 튼튼한 금속노즐로 되어있는 터프기어 메탈 노즐(QG555)이 대표상품으로 꼽힌다. 레버를 잡으면 스토퍼와 함께 잠겨 손의 부담을 줄여준다. 고무 그립으로 손에 밀착되는 사용감도 뛰어나다.
Box Type Hose Reel and Tough Gear Metal Nozzle
Among the recent popular products from Takagi are the Box Type Hose Reel and the Tough Gear Metal Nozzle. The Hose Reel BOXY NEXT (RC1220GY7, RC1330GY7) is a box-type watering hose reel with a cover that protects the hose from sunlight. Except for the hose storage compartment, the product fully covers the hose. It features a neat form with a frame consisting of three parts. The cover rollers on the sides make it easy to pull out and wind the hose from the storage compartment. Its spiral structure prevents twisting, and its surface is smooth. It particularly adopts the ‘Twister Hose’ to reduce the hose sticking together. Additionally, it has a nozzle holder and handle for convenient portability. It allows flow adjustment with four spray nozzle patterns. As for the spray nozzle, the Tough Gear Metal Nozzle (QG555) stands out as a flagship product. When gripped, it locks with a stopper to reduce hand strain. Its rubber grip provides excellent grip and comfort.
타카기는 ‘물에 역할을 부여하고, 고객의 라이프 스타일을 더욱 풍부하게 하고 싶다’라는 기업의 기본이념에 근거해 신제품을 개발해왔다. 고객의 눈높이에서 ‘더 편리하게, 더 사용하기 쉽게, 더 쾌적하게’가 되는 상품을 기획하고 개발하는 것이다. ‘BOXY NEXT’는 2023년에 ‘GOOD DESIGN’상을, 2024년에는 ‘iF Design Award’를 수상하는 등 제품의 우수성까지 인정받고 있다.
Enriching Customer Lifestyles
Based on the fundamental philosophy of the ‘desire to give roles to water and to enrich customer lifestyles’, Takagi has been developing new products. It aims to plan and develop products that are ‘more convenient, easier to use, and more comfortable’ from the customer’s perspective. ‘BOXY NEXT’ has been recognized for its excellence, winning the ‘GOOD DESIGN’ award in 2023 and the ‘iF Design Award’ in 2024.
최근 제품설계부터 개발, AS에 이르기까지 토탈 품질시스템을 확립했다. 고객에게 보다 신뢰받을 수 있는 제품과 친환경 기업활동을 위해 ISO14001 인증도 보유 중이다. 작년 11월에는 수도꼭지가 내장된 정수기용 카트리지를 제조하는 이시하라 공장의 경우 식품 안전에 대한 국제표준 ISO22000 인증까지 획득했다. 타카기는 이처럼 시작부터 끝까지 개발, 제조, 품질관리체제가 탄탄하게 갖춰져 있어 일본 내에서도 유력기업으로 손꼽힌다. 일본 내 원예 관수용품 판매 점유율 1위를 차지하고 있을 뿐만 아니라 한국, 중국, 대만, 태국, 베트남, 호주, 독일 등 해외시장에서도 각광받고 있다. 특히 베트남 해외법인을 통해 생산거점을 확대해왔다.
Japan’s No.1 Gardening Irrigation Equipment
From product design to development and after-sales service, Takagi recently established a total quality system. Takagi holds ISO14001 certification for more reliable products and environmentally friendly corporate activities. In November last year, the Ishihara factory of Takagi, which manufactures cartridges with built-in water taps for water purifiers, obtained ISO22000 certification, an international standard for food safety. Takagi is recognized as a leading company in Japan, with a solid development, manufacturing, and quality management system. Not only does Takagi hold the top market share in gardening irrigation equipment in Japan, but is also gaining popularity in overseas markets, such as Korea, China, Taiwan, Thailand, Vietnam, Australia, and Germany. Particularly, Takagi has been expanding its production base through its overseas subsidiary in Vietnam.
고객에게 선택받는 제품을 지속 개발하는 것이 쉬운 일은 아니다. 기술, 품질, 비용, 속도 등 시장의 요구에 지속적으로 부응해야 한다. 타카기는 이를 위해 ‘고객감동’, ‘가치창조’, ‘인본주의’ 등 3가지 가치를 소중히 여기며 실천하고 있다. 고객이 감동받는 제품을 만든다는 원점으로 되돌아가 창의적 생각을 거듭하는 등 전사가 하나 되어 노력하고 있다.
“회사성장의 원동력은 긍정적인 자세를 가진 임직원 개개인에게 있습니다. 도전을 하고, 세상에 없는 것을 만든다는 것은 큰 가치가 있죠. 수도꼭지 일체형 정수기도 입사 3년차 젊은 사원이 개발했습니다. 나이와 경험의 유무에 관계없이 능력을 키울 수 있도록 각 프로젝트 공모제도도 갖춰져 있습니다.”
Creating Products Impressing Customers
Continuously developing products that customers choose is no easy task. Takagi must consistently meet market demands in terms of technology, quality, cost, and speed. Takagi cherishes three values: ‘Customer Delight,’ ‘Value Creation,’ and ‘Humanism,’ which it actively practices. Takagi strives as one entity, returning to the origin of creating products that impress customers and foster creative thinking.
‘The driving force behind the company’s growth lies in each employee having a positive attitude. Challenging oneself and creating something new holds significant value. Even the all-in-one faucet water purifier was developed by a young employee in their third year with the company. Takagi has a project proposal system in place to nurture abilities, regardless of age or experience.
타카기는 최근 본사사옥 및 신공장 준공 등 굵직한 프로젝트를 진행 중이다. 이를 위해 ‘사람을 윤택하게, 세계를 윤택하게 한다’는 새로운 비전을 제시하고 새롭게 도약 중이다. 올 1월에는 이바라키현 쓰쿠바시에 16,500㎡ 규모의 신공장을 준공했으며, 5월에는 후쿠오카현 기타큐슈시에 135,300㎡ 규모의 본사사옥을 준공해 이전한다. 타카기는 올해 2.6억엔, 내년엔 3억엔을 해외시장 매출목표로 삼고 있다.
A New Leap Forward with New Headquarters and Plant
Takagi is currently undertaking significant projects, such as the construction of a new headquarters and a new plant. In line with this, Takagi has presented a new vision of ‘Enrich People, Enrich the World’ and is in the midst of a fresh leap forward. In January of this year, Takagi completed the construction of a new plant spanning 16,500 square meters in Tsukuba, Ibaraki Prefecture, and in May, Takagi will relocate to its new headquarters covering a property covering 135,300 square meters in Kitakyushu, Fukuoka Prefecture. Takagi has set a sales target of 260 Million Yen for the overseas market this year and 300 Million Yen for next year.
글 _ 이재광 크레텍 해외마케팅부 계장 / 번역 _ 랭스테크 / 진행 _ 김연수
Written by Yi Jae-gwang, Section Head of Cretec Global Marketing. Translated by Langstech. Coordinator Kim Yeon-su.